9 Aralık 2013 Pazartesi

Ticaret Prensibi "Ne Koparsak Kârdır" Olan Şirket: Hitit Ayaş Termal Sağlık Merkezi

İnternette araştırdığınızda tesisin kendi sitesinden hemen sonra şikayet sitesi, ardından da mağdurların toplandığı bir facebook grubunu göreceksiniz. Elbette bunun bir sebebi olmalı: şirketin kâr kaygısının müşteri memnuniyetinden önce gelmesi. Ben de mağdur olmaktan nasıl kurtulduğumu anlatmak istiyorum, bu dertten kurtulmayı düşünenler için bir emsal teşkil etmesi için.

Öncelikle annem ve arkadaşları tesisi ziyaret etmişler, annemse hem aracıların güler yüzlü samimi davranışlarından dolayı hem de Mehmet Ali Doğan'ın -şirket sahibinin- konuşmasının kendinde güven oluşturmasıyla devre-mülk sözleşmesini imzalamış bulunmuş. Ödeme planı olarak da iki seçenek sunmuş aracı olan Şahin Grup, birincisi peşin (içinde kredi kartı veya banka aracılığıyla taksitlendirme de var), ikincisi ise senetle taksitli ödeme. Satışı yaparken peşin ibaresindeki parantezi açmadıkları için annem daha pahalıya mal olan senetli taksit seçeneğini seçmek zorunda kalmış. Burada eksik bilgi verilmesi sözleşmenin etik değerler gözetilmeden yapıldığının açık bir kanıtıdır. 

Ertesi gün aklımızdaki soru işaretlerini gidermek için tesisi ziyaret ettiğimizde her satış personelinin sorularımıza farklı cevaplar vermesi bizdeki soru işaretlerini arttırdı. Örneğin, ödeme yaparken tesisi kullanıp kullanamayacağımızı sorduğumuzda Doğan Grubu'nun elemanları ile aracı firmaların söylediklerinin tam tersi olması, kalacağımız tarihlerin değişiminde takınılan tutarsız tavırlar gibi. Ayrıca Doğan gruptan kendini satış temsilcisi olarak tanıtan kişi bize çok kesin bir dille cayma hakkımızın olmadığını, sözleşmede yazan 10 gün içinde cayma hakkının bizler için değil, tesisi gezip görmeyenler için olduğunu söylemesi de yeni soru işaretlerini beraberinde getirdi. 

Ayaş'taki tesiste tatmin edici cevaplar alamayınca, şirketin merkezi olan Balgat şubesine gittim ve aracı olan şirketin daireyi bize değerinden daha pahalıya sattığını söylediler ve bunun üzerine aracı şirketle görüşmeye Mithatpaşa'ya gittim ancak sorularımı soramadan "Ya siz merkeze niye gidiyorsunuz?!" tepkisiyle karşılaştım. Böylelikle zaten güvenmediğim Doğan Grubu ve aracı şirket olan Şahin Grup için güvenme isteğimi de kaybetmiş oldum.

Akşam devre-mülkü bize satan şahısla telefonda yaptığımız görüşmeler sonunda sözleşmede yazan 10 gün içindeki cayma hakkımızı ancak organizasyon bedeli olan -sözleşmede miktar belirtmiyorlar- 2000 TL'yi verdiğimiz takdirde kullanabileceğimizi söyledi.

Ertesi gün ilk iş olarak kaymakamlıktaki tüketici haklarına gittim ve beni Ankara Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğüne yönlendirdiler. Müdürlüğün tüketici hakları bölümünde -ben daha sorunu anlatmadan- sözleşme üzerinden henüz 10 gün geçmediğini fark eden memur bey, derhal notere gidip ihtarname göndermemi tavsiye etti. Sözleşmeyi tek taraflı fesh ettiğimize dair ihtarnameyi gönderdik; Müdürlüğe de, devre-mülk için şirkete ödediğimiz 150 TL'nin ve tüm senetlerin iadesini istediğimize dair bir şikayet dilekçesiyle beraber ihtarnamenin bir örneğini verdik.

Yaklaşık iki hafta sonra Hitit - Ayaş Termal Sağlık Merkezi tarafından senetlerimizin iadesi için Balgat merkeze davet edildik. Şikayetimizi geri çektiğimizi belirten bir dilekçe imzaladık ve tüm senetlerimizi aldık. En komik tarafı da senetleri bize iade eden kişinin "cayma hakkınız yok" diyen eleman olmasıydı.

Ve en güzel duygu da "Hani cayma hakkımız yoktu?" dediğimde o personelin surat ifadesini görmekti.

23 yorum:

  1. Mrb İbrahim bey.. Aynı tuzağa ben de düştüm maalesef. Yasal süre içinde cayma hakkımı kullanarak noterden ihtarnamemi çektim. Ankara Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü'nü telefonla aradığımda oradaki bayan toplamın senetlerle birlikte 3000 TL geçtiğini söyleyerek beni Adliye'deki Tüketici Mahkemesi'ne yönlendirdi. Tüketici Mahkemesi'nin kararının uzun sürdüğü söyleniyor. Siz bu konuda nasıl bir yol izlediniz? Telefonla görüşmemiz mümkün olursa 530 114 36 06. Yardımcı olursanız çok sevinirim...

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Nilgün Hanım, 


    Kusura bakmayın, işlerimin yoğunluğu ve internetimdeki sorun sebebiyle mailinizi geç gördüm. Ben hiç telefonla aramadan Ulus ile Kazım Karabekir arasında bulunan Ankara Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü'ne giderek çözdüm. Beni notere yönlendirdiler ve şirkete ihtarname çektim. Ardından ihtarname örneğini, tekrar Ankara Sanayi ve Ticaret Il Müdürlüğüne götürüp, tüketici haklarının çiğnendiğine ve sözleşmenin tüketici aleyhine olduğuna dair bir dilekçe yazdım ve dilekçeyi ihtarname ile birlikte oradaki tüketici hakları bölümüne bıraktım. Dava açılınca şikayetimi geri almam için şirketin Balgat Merkezine davet edildim. Senetleri alıp davadan çekildim. Biz sadece 150 tl yatırmıştık, bu sebeple kolay olmuş olabilir. Ancak yine de Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğüne gidip yetkili biriyle bir yüz yüze görüşmenizi  ve işlemleri bir an önce başlatmanızı tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba ibrahim bey. Ne yazıkki aynı tuzağa bugün bende düştüm. Ben 100 lira peşinat da ödedim üstelik kredi kartımla. Ayrıca bana bir kağıt imzalattılar.10 günlük cayma süresi içinde cayarsam toplam meblağın % 20 sini ödeyeceğime dair. Annenizde böyle bir kağıt imzalamış mı? Şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. 100 değil..yanlış yazdım 1000 tl. Ben nasıl böyle bir hata yaptım bilmiyorum.düzeltene kadar bana uyku yok

    YanıtlaSil
  5. Merhaba Aynur Hanım,

    Ayrıca bir kağıt imzalatmadılar ama maddelerden birinde 15 günden önce caydığı takdirde şirketin belirlediği bir miktar, 15 gün geçtikten sonra cayarsa 2000 TL ödeneceği yazıyordu. Bu maddeye rağmen biz hiç para ödemeden sözleşmeden cayma hakkımızı kullandık. Üzülmeyin Aynur Hanım, bana kalırsa ödediğiniz miktarı da geri alarak cayabilirsiniz. Zaten ihtarname sonrasında tüketici haklarında kurum hakkında dava açınca sizi davet edip sözleşmeyi feshediyorlar. Yalnız paranızı vermemekte direnebilirler, bi şey bedeli diye sayiyoruz diyorlar, ardından da isterseniz mahkemeye gitsin biz de haklı çıkabiliriz blöfü yapıyorlar. Diretirseniz paranızı da alabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  6. Bana mail telefon yazarsanız yardımcı olabilirim bende yeni aldm paramı ve senetlerimi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. boran_dilek@hotmail.com. lütfen irtibata geçebilir misiniz benimle. aynı şekilde mağduruz biz de

      Sil
  7. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  8. Merhaba İbrahim Bey,

    öncelikle çok teşekkür ederim...

    önce kavga dövüş senetleri aldım ancak 1.000 Lira peşinatı vermeyeceklerini söylediler ve kibarca tehdit ettiler, hatta alacak verecek kalmadı diye bir protokol imzalattılar.Ben protokole rağmen peşinat için Tüketici Hakem Heyetine başvurdum. Çok geçmeden Balgat'taki ofislerine davet ettiler ve peşinatı ödeyeceklerini (90 gün sonrası için bir tarih yazmışlar) gösteren bir protokol yaptık. Ama 90 gün beklemdim, hemen kartıma iade etmişler....Bu tuzağa düşen herkese tavsiyem peşini bırakmayın, hakkınızı arayın...
    Tekarar çok teşekkür ederim İbrahim Bey..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İbrahim bey bizde sizib gibi magduruz 33bin liralık dewremulk sattilar Allah rizasi icin tel nonuzu yazin yada aynur hanm siz yazin yol gosterin nasıl kurtuluruz cayma sureside doldu tel nonuzu yazin ben ararim lütfen lütfen

      Sil
    2. İbrahim bey bizde sizib gibi magduruz 33bin liralık dewremulk sattilar Allah rizasi icin tel nonuzu yazin yada aynur hanm siz yazin yol gosterin nasıl kurtuluruz cayma sureside doldu tel nonuzu yazin ben ararim lütfen lütfen

      Sil
    3. 30 ay doldu devremülk halen ortada yok mahkemeye versem kazanabilirmiyim

      Sil
    4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    5. Rica ederim Aynur Hanım, hakkınızı yedirmemiş olmanıza çok sevindim.

      Gamze Hanım, yazıda belirttiğim yere giderek hakkınızı arayabilirsiniz, elbet bir çözüm bulacaklarına inanıyorum, endişelenmeyin. Sözleşme adil olmadığı için hakkınızı yasal yollardan arayabilirsiniz.

      Ben şansınızı denemenizi öneririm Serpil hanım. Mülkü edinene kadar dava açabilirsiniz diye düşünüyorum. Ankara Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü'nün Tüketici Hakları birimine en kısa zamanda başvurun.

      Sil
    6. Rica ederim Aynur Hanım, hakkınızı yedirmemiş olmanıza çok sevindim.

      Gamze Hanım, yazıda belirttiğim yere giderek hakkınızı arayabilirsiniz, elbet bir çözüm bulacaklarına inanıyorum, endişelenmeyin. Sözleşme adil olmadığı için hakkınızı yasal yollardan arayabilirsiniz.

      Ben şansınızı denemenizi öneririm Serpil hanım. Mülkü edinene kadar dava açabilirsiniz diye düşünüyorum. Ankara Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü'nün Tüketici Hakları birimine en kısa zamanda başvurun.

      Sil
  9. boran_dilek@hotmail.com. ibrahim bey siz de benimle irtibata geçer misiz bu mail adresinden rica etsem. dün babam imzalamış böyle bir sözleşme,yarın merkezlerine gideceğiz iptal için. konuşmak istediğim bir kaç özel detay var. yardımcı olursanız sevinirim..

    YanıtlaSil
  10. Adresinize mail attım Dilek Hanım.

    YanıtlaSil
  11. Adresinize mail attım Dilek Hanım.

    YanıtlaSil
  12. Bunlar iyi insan degiller. Almayacagımı anlayınca ne hakaretler ne hakaretler gitmeyin oraya.

    YanıtlaSil
  13. Ototbusle gidiyoruz biliyorlar ki onlara muhtacız donus icin. Beni ankaraya nasıl olduda getirdiler şaşıyorum. Dayak bile yiyebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  14. merhaba bende erzin isostan devre mülk aldım.3 ay oldu ilk 200 tl yatırdım vazgeçmek istiyorum 3000 tl ödemem gerektigini söylüyorlar.cayma hakkım süremi galiba doldurdum nasıl vazgeçebilirim lütfen yardımcı olabilirmisiniz?

    YanıtlaSil
  15. ibrahim bey banada yardımcı olursanız çok sevinirim ilknurizciadana@hotmail.com

    YanıtlaSil
  16. Arkadaşlar ben mahkemeye verdim kurtuldum. Paramı da aldım. yardımcı olmak isterim izleyeceğiniz yol hakkında bilgi verebilirim. Saygılar.

    YanıtlaSil